Dom mody znany pod nazwiskiem jego założyciela: Roberto Cavalli sięga swymi początkami roku 1970. Prawdziwym przełomem jednak miał być dwa lata później pokaz jego projektów w niezwykle reprezentacyjnym miejscu w mieście jego narodzin: w Palazzo Pittich we Florencji.
Pokaz ten był dużo obiecującą zapowiedzią sukcesu jego domu mody: w ten sposób dał on świadectwo swych uzdolnień artystycznych, najprawdopodobniej odziedziczonych po dziadku Giuseppe Rossi, znanym włoskim malarzu.
Roberto Cavalli nie tylko studiował też sztuki atrakcyjne, ale też chętnie eksperymentował z technikami druku. Poprzez niego opatentowany sposób ozdobnego drukowania na skórze stał się poniekąd jego znakiem rozpoznawczym.
dodatkowo jego projekty ciuchów od zawsze charakteryzował dość krzykliwy fason, ochoczo przekraczający utarte granice konwenansów i tradycji. W projektach często powracają desenie skór zwierzęcych z cętkami lamparta albo paskami zebry, poprzez co ochoczo są uosabiane z jego nazwiskiem.
Licencję na perfumy domu mody Cavalli pojawiające się na rynku począwszy od 2002 roku przeszły po dziesięciu latach w ręce koncernu Coty. Nad wyraz udaną i oklaskami przywitaną jest kolekcja perfum Roberto Cavalli, która została wylansowana poprzez Louise Turner.
Do wody toaletowej wraz z edycją limitowaną „Exotica" z 2012 roku dołączyły w 2013 kreacje „Acqua", a także „Nero Assoluto". Zmysłowe kombinacje aromatów w przeważającej części o nutach orientalnych i kwiatowych mają charakter ekskluzywny i wyszukany.
Łączy je także wspólny design flakonów o miłych obłych kształtach i o grubym szklanym dnie. Flakony różni zabarwienie, od złotego przez lazurowy, czerwony i czarny. Z tymi odcieńmi idealnie komponuje się złote, dekoratywne zamknięcie wieńczące całość z plastycznie przedstawionym firmowym logo: dwoma subtelnie się splatającymi literami C.
Nie mniej atrakcyjna jest seria „Just Cavalli", która obejmuje jednocześnie perfumy i kosmetyki żeńskie jak i męskie. Natomiast „Paradiso" to najnowsze objawienie na rynku producenta Roberto Cavalli z 2015 roku o egzotycznych aromatach, począwszy od bergamoty, mandarynki, owoców cytrusowych i jaśminu, aż po olejki pinii, cyprysu i liści laurowych w podstawie.
Uwagę zwracają perfumy na siebie już ciekawym flakonem z grubego, szlifowanego na kryształ szkła. Reklamowy spot wyśmienicie oddaje egzotyczny i gorący klimat, będący tak korzystnie wyczuwalną inspiracją tych perfum: to krótka historia męsko-żeńskiego spotkania na tropikalnej wyspie, gdzie zmysły i żądze nie sposób utrzymać na wodzy.