Marc Jacobs znany jest jako utalentowany Nowojorczyk, który w latach osiemdziesiątych z sukcesem wylansował własną producenta domu mody i która od 1997 należy do koncernu LVMH. W międzyczasie, tj. W latach 1997-2013 Jacobs zdobywał dodatkowe doświadczenie na dyrektorskim stanowisku u Louisa Vuittona.
Od zawsze Marc Jacobs lubił się wyróżniać nietypowymi pomysłami, jak np. Pokazem swetrów swojej babci, które zaprezentował komisji na zakończenie swoich studiów. Tejże światowej babci, u której się wychowywał, miał on na dodatek zawdzięczać swe wcześnie rozwinięte zainteresowania modą.
Stosunkowo od niedawna, od 2001, w asortymencie marki znajdują się cztery linie perfum damskich: „Marc Jacobs", „Splash", „Lola" i „Daisy oraz tyle samo męskich. Na dodatek począwszy od 2006 roku regularnie na rynku pojawiają się świeże perfumowane produkty, dedykowane do pryskania na całym ciele.
Zawierają one stosunkowo mniejszą liczba olejków zapachowych i oferowane są w obfitych flakonach objętości 300 ml. Asygnowane do codziennego wykorzystania otrzymały także odpowiednio nazwy o dość zwyczajnym brzmieniu, jak: „Rain" czy „Cucumber".
Podobnie jak kolekcje ubrań firmowane nazwiskiem Marca Jacobsa pachnidła tej firmy zwracają na siebie uwagę już swym niekonwencjonalnym wyglądem. Intrygują one flakonami, które igrają z konwencjami: raz przypominają one dziecięce zabawki, a raz obiekty z pogranicza kiczu.
Są one zabawne i posiadają za zadanie za każdym razem przy ich użyciu wprawiać w korzystny humor. W serii damskich perfum wyjątkowo linia „Daisy" obejmuje kilka interesujących wersji: „Daisy Eau de Parfume", „Daisy Eau de Toilette", „Daisy Dream" i „Daisy Eau so fresh" - w sumie ponad siedem wariantów rozmaitych kolorem i kształtem.
Ich wspólnym mianownikiem jest dziecinnie uproszczony motyw kwiatu margerytki ze złotym środkiem, typowo przyozdabiaący ironicznie zamknięcie nakrętki - jako wizualny odpowiednik ich w przeważającej większości zapachowych kompilacji na bazie kwiatowych zapachów.
Odpowiednikiem perfum „Honey" we flakonie o designie przypominającym pszczółkę jest perfum „Dot" we flakonie będącym w humorystyczny sposób nawiązaniem do innego sympatycznego insekta: biedronki.
linia perfum męskich Marc Jacobs obejmuje m.in. „Man", „Bang" oraz „BangBang". Przy czym bardzo stanowczo pokazuje się flakon wody toaletowej „Bang" o wyjątkowo nieregularnym zarysie.