Marc Jacobs znany jest jako utalentowany Nowojorczyk, który w latach osiemdziesiątych z sukcesem wylansował własną firmę domu mody i która od 1997 należy do koncernu LVMH. W międzyczasie, tj. W latach 1997-2013 Jacobs zdobywał uzupełniające doświadczenie na dyrektorskim stanowisku u Louisa Vuittona.
Od zawsze Marc Jacobs lubił się podkreślać nietypowymi pomysłami, jak np. Pokazem swetrów swojej babci, które zaprezentował komisji na zakończenie swoich studiów. Tejże światowej babci, u której się wychowywał, miał on na dodatek zawdzięczać swe wcześnie rozwinięte zainteresowania modą.
Stosunkowo od niedawna, od 2001, w asortymencie producenta znajdują się cztery linie perfum żeńskich: „Marc Jacobs", „Splash", „Lola" i „Daisy oraz tyle samo męskich. Ponadto począwszy od 2006 roku regularnie na rynku pojawiają się nowe perfumowane produkty, przeznaczone do pryskania na całym ciele.
Zawierają one stosunkowo mniejszą ilość olejków zapachowych i oferowane są w wielkich flakonach objętości 300 ml. Przeznaczone do codziennego korzystania otrzymały także odpowiednio nazwy o dość zwyczajnym brzmieniu, jak: „Rain" czy „Cucumber".
Podobnie jak kolekcje ciuchów firmowane nazwiskiem Marca Jacobsa pachnidła tej marki zwracają na siebie uwagę już swoim niekonwencjonalnym wyglądem. Intrygują one flakonami, które igrają z konwencjami: raz przypominają one dziecięce zabawki, a raz obiekty z pogranicza kiczu.
Są one zabawne i mają za zadanie za każdym razem przy ich użyciu wprawiać w korzystny humor. W serii żeńskich perfum szczególnie linia „Daisy" obejmuje kilka niebanalnych wersji: „Daisy Eau de Parfume", „Daisy Eau de Toilette", „Daisy Dream" i „Daisy Eau so fresh" - w sumie ponad siedem typów różnych kolorem i kształtem.
Ich wspólnym mianownikiem jest dziecinnie uproszczony motyw kwiatu margerytki ze złotym środkiem, typowo przyozdabiaący ironicznie zamknięcie nakrętki - jako wizualny odpowiednik ich w przeważającej większości zapachowych kompilacji na bazie kwiatowych zapachów.
Odpowiednikiem perfum „Honey" we flakonie o designie przypominającym pszczółkę jest perfum „Dot" we flakonie będącym w humorystyczny sposób nawiązaniem do innego sympatycznego insekta: biedronki.
seria perfum męskich Marc Jacobs obejmuje m.in. „Man", „Bang" oraz „BangBang". Przy czym wyjątkowo istotnie prezentuje się flakon wody toaletowej „Bang" o wyjątkowo nieregularnym zarysie.