Marc Jacobs znany jest jako utalentowany Nowojorczyk, który w latach osiemdziesiątych z sukcesem wylansował własną markę domu mody i która od 1997 należy do koncernu LVMH. W międzyczasie, tj. W latach 1997-2013 Jacobs zdobywał dodatkowe doświadczenie na dyrektorskim stanowisku u Louisa Vuittona.
Od za każdym razem Marc Jacobs lubił się cechować nietypowymi pomysłami, jak np. Pokazem swetrów swej babci, które zaprezentował komisji na zakończenie swych studiów. Tejże światowej babci, u której się wychowywał, miał on również zawdzięczać swe wcześnie rozwinięte zainteresowania modą.
Stosunkowo od niedawna, od 2001, w asortymencie marki znajdują się cztery linie perfum żeńskich: „Marc Jacobs", „Splash", „Lola" i „Daisy, a także tyle samo męskich. Na dodatek począwszy od 2006 roku regularnie na rynku pojawiają się nowe perfumowane produkty, dedykowane do pryskania na całym ciele.
Zawierają one stosunkowo mniejszą ilość olejków zapachowych i oferowane są w pokaźnych flakonach objętości 300 ml. Asygnowane do codziennego użytkowania otrzymały także odpowiednio nazwy o dość zwyczajnym brzmieniu, jak: „Rain" czy „Cucumber".
Podobnie jak kolekcje ciuchów firmowane nazwiskiem Marca Jacobsa perfumy tej firmy zwracają na siebie uwagę już swym niekonwencjonalnym wyglądem. Intrygują one flakonami, które igrają z konwencjami: raz przypominają one dziecięce zabawki, a raz obiekty z pogranicza kiczu.
Są one zabawne i mają za zadanie zawsze przy ich użyciu wprawiać w korzystny humor. W serii damskich perfum nad wyraz linia „Daisy" obejmuje kilka niebanalnych wersji: „Daisy Eau de Parfume", „Daisy Eau de Toilette", „Daisy Dream" i „Daisy Eau so fresh" - w sumie ponad siedem wariantów różnorodnych kolorem i kształtem.
Ich wspólnym mianownikiem jest dziecinnie uproszczony motyw kwiatu margerytki ze złotym środkiem, zwykle zdobiący ironicznie zamknięcie nakrętki - jako wizualny odpowiednik ich w przeważającej większości zapachowych kompilacji na bazie kwiatowych aromatów.
Odpowiednikiem perfum „Honey" we flakonie o designie przypominającym pszczółkę jest perfum „Dot" we flakonie będącym w humorystyczny sposób nawiązaniem do innego sympatycznego insekta: biedronki.
linia perfum męskich Marc Jacobs obejmuje m.in. „Man", „Bang", a także „BangBang". Przy czym nad wyraz stanowczo prezentuje się flakon wody toaletowej „Bang" o szczególnie nieregularnym kształcie.