Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku poprzez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego pionierskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować producenta.
Międzynarodowy rozgłos marka zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące zwykle popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność.
Od momentu wykupienia producenta poprzez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment marki nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński fason. Do sukcesu przyczynił się z całą pewnością fakt, iż twarzą marki stała się urzekająca i jeszcze bardziej popularna supermodelka Kate Moss.
aktualnie serca wielu potencjalnych kupujących w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie firmy znajduje się obecnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są przede wszystkim adresowane do młodego pokolenia żeńskiej płci.
Jednym z ostatnich towarów z sukcesem wylansowanych przez Rimmel London jest bardzo trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy eksponuje się odpornością na pocałunki w okresie 16 godzin i dodatkowo nie brudzi!
Takie atrybuty ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem.
Swą pełną niekoniecznie konwencjonalnego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Standardowa twarz Jagger efektywnie zwracała uwagę na produkty Rimmel London w dodatku w innych kampaniach reklamujących m.in.
matujące podkłady, a także znaną maskarę.