Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku przez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego nowatorskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować firmę.
Międzynarodowy rozgłos marka zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące z zasady popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność.
Od momentu wykupienia firmy przez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment marki nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński styl. Do sukcesu przyczynił się bez dwóch zdań fakt, że twarzą firmy stała się urzekająca i jeszcze bardziej znana supermodelka Kate Moss.
obecnie serca wielu potencjalnych kupujących w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie marki znajduje się aktualnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są zwykle adresowane do młodego pokolenia damskiej płci.
Jednym z ostatnich towarów z sukcesem wylansowanych przez Rimmel London jest bardzo trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy wyróżnia się opornością na pocałunki w okresie 16 godzin i ponadto nie brudzi!
Takie atrybuty ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem.
Swą całkowitą niekoniecznie klasycznego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Standardowa twarz Jagger sprawnie zwracała uwagę na produkty Rimmel London również w innych kampaniach reklamujących m.in.
matujące podkłady i znaną maskarę.