szanowana francuska firma jubilerska, jedna z tych, które dumne są ze swej długiej tradycji rodzinnego przedsiębiorstwa. Louis-Francois Cartier założył je w 1847 roku i do 1960 roku pozostawało ono bezustannie w rękach rodziny Cartier.
obecnie producent należy do koncernu Richement. Do historii nazwisko Cartier przeszło w związku z nietypowymi zegarkami, począwszy od pierwszych zegarków na rękę, aż po kwadratowe zegarki lotnicze. Z czasem w sklepach Cartier powiększył się asortyment, w tym o zróżnicowane wytworne akcesoria jak skórzane torebki lub szale.
Od 1981 roku są wśród nich też perfumy dla obu płci. Do dziś nie brak wiernych i nowych miłośników pierwszej kreacji zapachowej: Must de Cartier, która stała się klasykiem na drogeryjnych półkach – na tych najwyższych półkach, dodajmy.
Jest to jedna z pięciu linii perfum damskich tej firmy. Choć na pierwszy rzut oka perfumy te nie wzbudzają zbytniego zainteresowania swoim raczej prostym choć szlachetnym opakowaniem, ich unikalny charakter jest wart ich ceny.
Egzotyka i niezwykłe bogactwo poszczególnych nut zapachowych całej kompozycji wywierają niezmiennie ogromne wrażenie. Spomiędzy niebanalnych składników strzeżonej tajemnicy warto wspomnieć raczej rzadką gumożywicę, a za nią owocowe nuty moreli, brzoskwini i cytryny.
Do pozostałych czterech innych damskich perfum należy m. In. La Panthére. Perfumy te należą do kolekcji obejmującej niemal wszystkie warianty produktów – to część używanej przez Cartier strategii.
Motyw tego dzikiego kota jest przy tym poniekąd programatycznym tematyką tej marki – nie tylko serii Panthére de Cartier. Pojawia się on na wielu obiektach biżuterii, zwracając uwagę przede wszystkim wysadzanymi drogimi szmaragdowymi oczami.
Inspiracją do wyboru tego egzotycznego motywu miał być udział w polowaniach na afrykańskim safari samego Cartiera, a także pracującej dla niego Jeanne Touissant, zwanej z czasem ze względu na temperament panterą.
perfumy La Panthére to jednak zupełnie nowa kreacja z 2014 roku. Charakteryzuje je owocowo-zniewalający zapach. Kwintesencją tego samego wymyślnego pomysłu jest flakon wykonany z klarownego, wewnątrz szlifowanego na zarys głowy pantery szkła.
Kubistyczno-kanciastą formę można poprawnie podziwiać dopiero po wypełnieniu flakonu barwnym płynem.