renomowana francuska marka jubilerska, jedna z tych, które dumne są ze swojej długiej tradycji rodzinnego przedsiębiorstwa. Louis-Francois Cartier założył je w 1847 roku i do 1960 roku pozostawało ono bezustannie w rękach rodziny Cartier.
aktualnie firma należy do koncernu Richement. Do historii nazwisko Cartier przeszło w związku z nietypowymi zegarkami, począwszy od pierwszych zegarków na rękę, aż po kwadratowe zegarki lotnicze. Z czasem w sklepach Cartier rozszerzył się asortyment, w tym o różnorodne luksusowe akcesoria jak skórzane torebki albo szale.
Od 1981 roku są wśród nich ponadto perfumy dla obu płci. Do dziś nie brak wiernych i nowych sympatyków pierwszej stylizacji zapachowej: Must de Cartier, która stała się klasykiem na drogeryjnych półkach – na tych najwyższych półkach, dodajmy.
Jest to jedna z pięciu linii perfum damskich tej producenta. Choć na pierwszy rzut oka perfumy te nie wzbudzają zbytniego zainteresowania swym raczej prostym choć szlachetnym opakowaniem, ich niepowtarzalny charakter jest wart ich ceny.
Egzotyka i niezwykłe mnogość poszczególnych nut zapachowych całej kompilacji wywierają niezmiennie ogromne wrażenie. Spośród atrakcyjnych komponentów strzeżonej tajemnicy warto wspomnieć raczej rzadką gumożywicę, a za nią owocowe nuty moreli, brzoskwini i cytryny.
Do pozostałych czterech innych żeńskich perfum należy m. In. La Panthére. Perfumy te należą do linii obejmującej niemal wszystkie warianty produktów – to część stosowanej poprzez Cartier strategii.
Motyw tego dzikiego kota jest przy tym poniekąd programatycznym motywem tej marki – nie tylko kolekcji Panthére de Cartier. Pojawia się on na wielu obiektach biżuterii, zwracając uwagę z zasady wysadzanymi drogimi szmaragdowymi oczami.
Inspiracją do wyboru tego egzotycznego motywu miał być udział w polowaniach na afrykańskim safari samego Cartiera i pracującej dla niego Jeanne Touissant, zwanej z czasem ze względu na temperament panterą.
pachnidła La Panthére to jednak zupełnie nowa kreacja z 2014 roku. Znamionuje je owocowo-seksowny zapach. Kwintesencją tego samego wykwintnego pomysłu jest flakon wykonany z klarownego, w środku szlifowanego na zarys głowy pantery szkła.
Kubistyczno-kanciastą formę można należycie podziwiać dopiero po wypełnieniu flakonu barwnym płynem.