Rimmel jest brytyjskim przedsiębiorstwem o długiej tradycji wyspecjalizowanym w kosmetykach założonym w Londynie w 1820 roku poprzez Francuza Gerarda Rimmela perfumiarza z zawodu. Dzięki jego pionierskim - niekonwencjonalnym jak na owe czasy marketingowym sposobom udało mu się rozbudować producenta.
Międzynarodowy rozgłos firma zdobyła po kierunkiem jego synów pod koniec XIX wieku, m.in. Dzięki rozbudowaniu asortymentu o kosmetyki do pielęgnacji twarzy, a w tym makijażu wraz z maskarą na czele. Takie produkty początkowo znajdujące przeważnie popyt w branży filmowej przyniosły firmie Rimmel London stale rosnącą popularność.
Od momentu wykupienia marki poprzez Koncern Coty w 1996 roku oblicze i asortyment marki nieco się zmieniły, pojawiły się za to akcenty promujące brytyjskość, a w szczególności londyński styl. Do sukcesu przyczynił się na pewno fakt, że twarzą firmy stała się urzekająca i jeszcze bardziej słynna supermodelka Kate Moss.
aktualnie serca wielu potencjalnych konsumentek w imieniu Rimmel London zdobywa dość niekonwencjonalna Rita Ora, brytyjska piosenkarka, modelka i aktorka w jednym. W asortymencie producenta znajduje się aktualnie pełna paleta kosmetyków należących do szpalt: makijaż, pielęgnacja i włosy, które są typowo adresowane do młodego pokolenia kobiecej płci.
Jednym z ostatnich artykułów z sukcesem wylansowanych przez Rimmel London jest wyjątkowo trwała pomadka „Provocalips", która według reklamującej ją obietnicy akcentuje się wytrzymałością na pocałunki w okresie 16 godzin i na dodatek nie brudzi!
Takie parametry ma ona zawdzięczać specjalnej formule dwóch warstw: po naniesieniu specjalnym aplikatorem właściwej barwiącej pomadki i odczekaniu 60 sekund pomadkę należy utrwalić specjalnym bezbarwnym błyszczykiem.
Swą pełną niekoniecznie klasycznego uroku twarz reklamie pomadki użyczyła Georgia May Jagger. Specyficzna twarz Jagger wydajnie zwracała uwagę na produkty Rimmel London też w innych kampaniach reklamujących m.in.
matujące podkłady, a także sławną maskarę.